iLife är ett paradis

2008-02-11,  kl 08:40:29


Jaha, då har helgen passerat, men det känns fan som en söndag fortfarande. Jag kan ännu inte ta mig till skolan, men snart får jag pengar från CSN och då kan jag köpa mig ett månadskort. Min älskling har äntligen fått sin Macbook, det känns alltid lika trevligt att få folk gå över till Mac från Windows, det är ungefär som att gå från mörka till ljusa sidan. I fredags var vi på MediaMarkt för att köpa hennes dator. Vi passade även på att köpa lite andra saker som Wii-spel och en hårddisk-kabinett. När vi skulle höja min kreditgräns ör delbetalning så fick jag avslag av någon anledning. Enligt banken hade jag för låg inkomst fast jag tjänar minst 120000 om året och då hade jag ändå studentförmån. Vi fick lämna butiken i stor besvikelse och min baby fick gråta ut i min famn. Det skar i hjärtat att se henne så ledsen när jag vet hur mycket hon hade sett fram emot just den här dagen då hon skulle få sin mac.

Under lördagen så kollade jag upp andra butiker som hade delbetalning och jag hittade en i city. Vi åkte tåget mot staden och traskade runt en stund för att hitta butiken. Tillslut hittade vi den och jag började prata med en butiksföreståndare om hur det funkade med delbetalning och han skulle kolla upp om jag kunde få delbetala. Det vart inga problem alls, de frågade inte ens efter min inkomst. Det blev en Macbook till baby och en iPod Touch till mig, snacka om att hon blev glad. När vi gick ut så visade sig att vi hade hamnat i en annan butik. Det var iLife vi hade hamnat i. En mycket bra butik alltså med kanonservice och bara appleprodukter nästan, vilket paradis.

Söndagen gick till största delen åt att designa http://byggmaria.blogg.se. Hon blev tydligen riktigt nöjd och jag tjänade en liten hacka på det som jag kunde betala iPod-upgraderingen för.

Nu sitter vi båda och knapprar på våra datorer, men snart blir det frukost och mys i soffan framför någon film eller så. Ha det finnemang och glöm inte min tävling!

2008-02-11,  kl 08:44:42


Ahhhhhh, pinsamt att du skrev att jag grät ju :D men iLife nästa om det blir mer Appleprodukter ^^


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-02-11,  kl 08:50:46


Gôtt att allt ordnat sig..!

Jag vill vara med i din tävling. Läste inlägget, men just då var jag ganska rörig i huvudet och förstod inte riktigt. Just nu hinner jag inte heller, för jag ska snart iväg.
Ey, jag är ju i Sthlm idag, fast jag sitter nog bara på en buss som ska ombord på en båt. Jag ska tänka på er så får ni tänka på mig ;) fram i eftermiddag ;)
Hursomhelst.. på tis eller ons, om tävlingen är kvar, så hoppar jag på då :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: