Veckan som gått

2008-06-14,  kl 12:36:47


Det kan vara dags för en liten update av bloggen. Det har nu gått en vecka på det nya jobbet och det har fungerat riktigt bra. Har lärt känna nytt trevligt folk och det känns skönt. Eftersom jag har jobbat ute i solen alla dagar så har jag blivit lätt solbränd men fått mycket färg... på huvudet och armarna. Måste sola resten av kroppen någon dag. De senaste dagarna har jag även fått cykla en massa på en Lisebergs-rosa cykel. I förrgår cyklade jag från welanderplatsen till Majorna. Det blev kanske 15 km eftersom jag cyklade vilse i storstan. Igår cyklade jag mellan Askim och Majorna, till och från. Det vart väl kanske 20 km sammanlagt efter en liten färd åt fel håll. Men jag får bra träning och jag försöker att gå ner i vikt, och jag tror det börjar hända lite. Skulle inte förvåna mig om jag har tappat 1 kg denna vecka. Hurra! 

Chefen är snäll och rolig. Jag har fått en massa saker av honom. Som mikrovågsugn (ganska enkel, men nästan ny), en jättefin tavla som föreställer en nattbild över Operahuset i Göteborg och Lindholmen m.m. i bakgrunden. Den var beklädd med guldram och glas. Sedan så har jag fått en fin bordsskiva som jag skall montera upp på väggen i vår nya lägenhet, så att det blir som ett café/barbord och så har jag fått en massa fribiljetter på liseberg. 100 st. tror jag och jag antar att jag får mer när jag behöver.  

Men idag är jag ledig tack och lov. Det var skönt att sova ut, även om jag vaknade upp två gånger p.g.a. av mardrömmar. Jag försökte väcka älsklingen för lite tröst men fick tyvärr ingen. Så därför sitter jag här nu och tänker på annat.

Idag blir det kanske en dag på Liseberg, första gången i mitt liv. Det ska bli riktigt spännande.  

2008-06-14,  kl 14:32:56


Oj, vad massa fina grejer! :) Skönt o höra att det går bra iaf! :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-06-14,  kl 19:45:41

CIrby (wejjo, lillefot, you name it)

         http://cirby.blogg.se/

Du ska alltid smutskasta mig i din blogg :( hoppas du hade det kul idag.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-06-15,  kl 14:11:00


Trevligt att gå på Liseberg =)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-06-16,  kl 21:07:06

Märta


naww vad drömde du? :( stackars ;) mardrömmar är inget kul! kram!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-06-20,  kl 17:54:59


Hoppas du fick skoj på Liseberg! :) Önskar dig en trevlig midsommarhelg. / M


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-08-26,  kl 19:03:01

TinA


jag får dig att somna.. du sover nu... du kommer sova när allt är försent... snor dina lisebergsbiljetter och sticker. TACK!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: