Cars (2006)

2008-01-13,  kl 09:33:02


image22image7
...eller Bilar, om man föredrar den svenska översättningen är Disney Pixars, skaparna av b.la. Hitta Nemo, storsatsning. Här får vi följa racerbilen Lightning McQueen som är på väg till en stor finaltävling. Men på vägen dit hamnar McQueen i trubbel och skapar förödelse i den lilla bortglömda staden Radiator Springs. Han tvingas ställa allt till rätta innan han kan fortsätta sin resa. Men McQueen inser snart att allt handlar inte om att vinna.

Filmen må ha blivit Oscars-nominerad och hyllad av kritiker. Men det här är knappast Pixars bästa. Filmen är riktigt snyggt gjord och många scener är riktigt imponerade. Jag har själv läst 3D-animation och jag kan förstå vilket enastående jobb som ligger bakom. Men filmen blir som småningom seg, småklyschig och jag tappar mitt intresse. Men sen vänder det mot slutet och allt börjar bli spännande igen. Cars är en ändå en rolig film, för stora som små.

image8image9

2008-01-13,  kl 09:47:21

Lillefot


seg som fan, bra slut :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: