En 25:e utan pengar

2008-01-25,  kl 09:07:07


image49
Fredag morgon och jag har varit vaken sen kl. 7 med mag och huvudvärk. Men det går nog över efter lite frukost, så fort jag orkar göra någon. Jag har passat på att registrera mig på olika studentbostadsföreningar så nu är det bara att invänta på de rätta lägenheterna. Fast det är inte det jag är mest orolig för, att få en lägenhet eller inte. Jag vill först och främst komma in på Computer Graphic Design på KY-akademin i Lindholmen. Skulle vi inte få en boplats på en gång kan vi nog "hyra" ett rum hos Vernicas pappa tills vi får tag på eget. Jag hoppas att han kan hjälpa oss med flytten också.

Igår ringde jag till skolan och pratade lite. Jag fick reda på att konkurrensen om platserna är ganska hård. Förra året var det ca 150 personer som hade sökt till programmet. 60 av dem får komma på intervju och 24 av dessa 60 kommer in. Jag måste verkligen visa vad jag går för. I övrigt verkar det vara en riktigt bra utbildning, de flesta får faktiskt jobb efter utbildningen. Men det är kanske inte så konstigt eftersom det är en KY-utbildning och då jobbar man sida vid sida med arbetsmarknaden.

Jag ringde även CSN och undrade varför jag inte hade några inkommande betalningar från dem, eftersom det är idag jag skulle ha fått pengar. Det visade sig att jag hade glömt att skicka in ansökan, jag hade bara betalat kåravgiften och blivit registrerad. Dumt av mig, nu måste jag vänta nån vecka eller två innan jag får mina pengar. Som tur blir det retroaktivt samt att vi har fått vårt bostadsbidrag som i år är betydligt högre, 800% högre. Så det skall nog gå bra.

Men som sagt, idag är det fredag. Det betyder mysdag med god mat och film. jag tänkte köpa sushi till oss, det var ett tag sen. Hur blir din fredag, skriv och berätta här.

Ha en trevlig helg!

2008-01-25,  kl 09:37:56


Det var det värt, för det syns att det är flera timmars arbete bakom boggen, men du verkar vara rätt htmlvan med. Jag testar mig mest fram. Nja, bloggdesignen jag har nu gick nog alldeles för fort. Håller på med den ny. Får jag fråga vilken font du har på inläggs rubriken?


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 09:39:53


Eller textfonten i menyn? ;) Du kanske har nån bra fontsida? Vilka krav jag har...


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 10:17:49


Lindholmen är fint, hoppas du kommer in! Jag tror att det är lättare att få lgh i Gbg om man inte har någon lägenhet där innan, jag håller tummarna för Er! Registrera dig o sök lägenhet på http://www.boplatsgbg.se/ , där finns alla förstahandslägenheter.

Idag ska jag skicka in min flash-uppgift, fixa grejer på stan, ringa min nya hyresvärd o fråga om jag får flytta in på söndag... Sen ikväll kommer min syster hit, vi ska över till en kompis för lite fest o sen blir det köttmarknaden :P


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 11:34:57


Haha, japp! Jag är också kär i den gamla, men den vägrar ju fungera i t ex Internet Explorer 6.0, och så vidare ... den är väldigt "buggig". Så i väntan på att jag ska komma till insikt om vad det är för problem, så får jag ha en ful gammal kontorsdesign. It's a war out there :P

Ahhh, trevlig skola! Vad är det du pluggar just nu?


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 11:49:57


jag ska ju änna vara med dig mein snyggis! mhm, dubbelnougat :D


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: