K-PAX (2001)

2008-01-25,  kl 10:10:12


image53
image50
Prot (Kevin Spacey) är en patient på ett mentalsjukhus. Han hävdar att han kommer från planeten K-PAX. Hans psykolog (Jeff Bridge) försöker hjälpa honom men när han börjar tvivla på sina egna förklaringar och Prot lyckats övertyga hans närmaste vänner börjar man undra ifall Prot inte talar sanning ialla fall.

K-PAX är en ganska spännande, intressant och vacker film. Jag har sett andra filmer där människoliknande utomjordingar besöker våran planet, men den här filmen är bland de bättre. Kevin Spacey är perfekt för rollen och man blir småkaxig i soffan när han lyckas motbevisa saker och ting för personerna runt omkring honom. Men som de flesta filmerna så börjar det bra men det blir alltmer utdraget. Jag är inte ens säker på om jag gillar upplösningen i filmen för någonstans tar det mystiska slut och det slutar med en slags detektivutredning. Men överlag är detta en mycket sevärd film om man är tillräckligt pigg. 

image51image52


2008-01-25,  kl 10:22:16


Hmmm. Förmodar att du har rätt. Kanske ett dåligt val av pris på min tävling. Får nog tänka om.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 11:47:21


seg är förnamnet på slutet


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 12:06:45


Verkar som en bra film! Tack för tipset :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 12:06:58


Har faktiskt missat den där filmen, men den har fått rätt fint betyg på Imdb. Just nu är jag inne på att beta av 200-topp listan ;). Tack för svaret, det var Verdana som jag var ute efter haha. enklare än så var det visst inte!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 14:24:05


HAHA jag vet, det var det som var så ironiskt!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-01-25,  kl 14:46:40


Det gick finfint! Tack :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: