Det nya livet i Göteborg kan börja

2008-05-21,  kl 07:11:56


Sommaren är här för att stanna. Äntligen kan man laga mat och ha fönstret öppet samtidigt. Känna svala vindar och höra fågelsången utanför samtidigt som man skalar potatis. Men inte bara det, att se grönskan utanför gör att man blir extra glad och pigg. Men det som har fått mig extra glad och pigg nyligen är beskedet om att vi har fått en lägenhet på Lindholmen i Göteborg. En av de nya studentlägenheterna alltså. Det blev inte exakt den lägenhet vi hade hoppats på, men jag är lika glad för det. Kan knappt vänta tills vi kan flytta in, köpa nya möbler och börja ett nytt liv.

Fast det nya livet skrämmer mig lite också. Jag kommer flytta till en helt ny stad. Jag kommer bo ännu längre ifrån min familj och de få vänner jag har kvar på Gotland. Istället måste jag börja om på nytt i Göteborg med nya vänner, nya rutiner och anpassningar. Jag vill verkligen inte vara ensam. Men det skall nog gå bra. Jag ser det här som ännu ett äventyr i mitt liv och jag är redo att kliva på tåget. Göteborg, here I come!

2008-05-21,  kl 11:51:42


Åh, vad härligt! :D Ibland är det skönt med nystart med, speciellt såhär på sommaren.. Kan tänka mig att det är lättare då också, när man flyttar till ny stad :) Du har ju jobb och allt, så du kommer nog inte bli ensam ;) Jag kan ju mycket enklare komma o hälsa på med, precis som ni ju kan komma o hälsa på mig! :D


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2008-05-21,  kl 14:03:36


Det kommer bli kanon! Göteborg är en fin stad! ;)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



     Namn:
      Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     

     URL/Bloggadress:
     

     Kommentar: